Novi Porsche 718 Cayman GT4 RS. Sportski automobil sa motorom u sredini i trkačkim DNK nudi maksimalno zadovoljstvo tokom vožnje

Kada 500 KS (368 kW) iz motora ugrađenog u sredini sa visokim brojem obrtaja zadovolji čistu masu praznog vozila od 1.415 kg, vrijeme je da se pojam „užitka u vožnji” ponovo definiše: Porsche 718 Cayman GT4 RS je novi vodeći model porodice 718 – beskompromisan automobil dizajniran da impresionira svojom laganom strukturom, izuzetno agilnom postavom šasije, sofisticiranom aerodinamikom i jedinstvenim zvukom. Bilo da se vozi po uskim, krivudavim planinskim putevima ili zatvorenim trkačkim stazama, 718 Cayman GT4 RS je kralj kompaktne linije sa motorom u sredini. Na stazi Nürburgring Nordschleife, nadmašuje svog brata 718 Cayman GT4 za više od 23
sekunde.

718 Cayman GT4 RS

Motor sa prirodnim usisom zraka i šest cilindara, poznat iz trkačkog automobila 911 GT3 Cup i serijskog modela 911 GT3, čini osnovu sportskog automobila koji je dizajniran za maksimalno uživanje tokom vožnje. Motor ima do 9.000 o/min. U poređenju sa modelom 718 Cayman GT4, 718 Cayman GT4 RS ima dodatnih 80 KS (59 kW), što rezultira omjerom težine i snage od 2,83 kg/KS. Maksimalni obrtni moment je povećan sa 430 na 450 Nm.

718 Cayman GT4 RS

Među upečatljivim karakteristikama novog, vrhunskog modela 718 stoje procesni usisnici zraka iza prozora vozača i suvozača. U ovom slučaju, 718 Cayman obično ima male bočne prozore. Novi usisnici zraka poboljšavaju i protok usisnog zraka, a istovremeno stvaraju uzbudljivu buku tik pored ušiju putnika. Zadržani su karakteristični usisnici zraka ispred zadnjih točkova i koriste se za hlađenje motora.

718 Cayman GT4 RS

Kao i svaki moderni RS model, novi 718 GT4 RS je dostupan samo sa Porsche mjenjačem sa dvostrukim kvačilom (PDK). Ovaj mjenjač prelazi kroz svojih sedam brzina brzinom svjetlosti i garantuje maksimalne performanse. Ručice mjenjača omogućavaju vozačima da drže ruke na volanu čak i kada ručno mijenjaju brzinu. Osim toga, vozači mogu koristiti redizajniranu ručicu mjenjača na ploči u sredini.

718 Cayman GT4 RS

Sportski PDK sa niskim omjerom podupire nevjerovatno ubrzanje ovog sportskog automobila sa motorom u sredini. 718 Cayman GT4 RS ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 3,4 sekunde (GT4 sa PDK: 3,9 sekundi) i ima najveću brzinu od 315 km/h (GT4 sa PDK: 302 km/h), koju postiže sa sedmom brzinom.

718 Cayman GT4 RS

U tipičnom RS stilu, lagana struktura je odlučujući element novog dizajna modela 718
Cayman GT4 RS. Vozilo je teško 1.415 kilograma, sa punim rezervoarom goriva i bez vozača po DIN standardu, što je 35 kg manje od 718 GT4 opremljen PDK-om. Ovo smanjenje težine je postignuto zahvaljujući upotrebi plastike ojačane karbonskim vlaknima (CFRP) za komponente kao što su poklopac motora i prednja krila. Lagani tepisi također štede na težini, kao i smanjeni izolacioni
materijal. Zadnji prozor je izrađen od laganog stakla. Lagane ploče na vratima sa tekstilnim ručkama za otvaranje i mrežama na pretincima upotpunjuju potragu za uklanjanjem svakog suvišnog grama.

718 Cayman GT4 RS

Novo fiksno zadnje krilo, njegov dodatak u obliku labudovog vrata i aluminijski nosači krila su karakteristični elementi vanjskog dizajna. Ovaj visoko efikasan princip krila je izveden iz trkačkog automobila Porsche 911 RSR GT i prvi put je korišten u serijskoj proizvodnji automobila Porsche sa modelom 911 GT3. Uz 30 milimetara nižom voznom visinom u odnosu na model 718 Cayman, privlačnim otvorima za ventilaciju na prednjim lukovima točkova, aerodinamički optimizovanom oblogom podvozja sa povezanim stražnjim difuzorom, višestruko podesivim prednjim difuzorom i novim prednjim spojlerom sa bočnim lopaticama, u Performance modu rezervisanom za upotrebu na trkačkim stazama GT4 RS stvara otprilike 25 posto više potisne sile od modela GT4.

718 Cayman GT4 RS

I izmjene na šasiji doprinose njegovim boljim performansama. Kuglasti spojevi čvrsto vezuju šasiju za karoseriju kako bi pružili još preciznije i direktnije upravljanje. Podesiva šasija spremna za stazu ima RS-specifičnu postavku amortizera, kao i modifikovane opruge i stabilizatore.

718 Cayman GT4 RS

Opcionalni Weissach paket još više povećava dinamički dizajn modela GT4 RS. Poklopac prednjeg prtljažnika, procesni usis zraka, usisnici zraka za hlađenje, poklopac vazdušne kutije, gornje obloge vanjskih retrovizora i zadnje krilo imaju finiture od karbona. Titanijumske ispušne cijevi izgledaju slično ispušnom sistemu Porsche-a 935. Ugrađeni kavez sa zadnje strane je također napravljen od titanijuma. Gornji dio komandne ploče je presvučen Race-Tex materijalom, a veliki Porsche logo je integriran na zadnje staklo. Uz Weissach paket, mogu se naručiti 20-inčne kovane magnezijumske felge
uz dodatni trošak umjesto 20-inčnih kovanih aluminijskih felgi.

718 Cayman GT4 RS

Sva ova poboljšanja u poređenju sa modelom 718 Cayman GT4 čine GT4 RS najbeskompromisnijim i najjačim članom porodice 718. Ovo je posebno
vidljivo na stazi Nürburgring Nordschleife. Tokom završne faze podešavanja, ambasador brenda Porsche Jörg Bergmeister prešao je stazu dugu 20.832 kilometara za 7:09,300 minuta. GT4 RS je osvojio kraću verziju od 20,6 km, koja je
prethodno služila kao standard, za 7:04,511 minuta – 23,6 sekundi brže od modela 718 Cayman GT4.

718 Cayman GT4 RS

Porsche Design je izradio jedinstveni kronograf 718 Cayman GT4 RS sa Porsche dizajnom isključivo za kupce vozila: dinamičan koliko i njegov kolega na četiri točka. I sat je izrađen prateći koncept laganog dizajna sa karakteristikama visokih performansi zasnovane na robusnim i visokotehnološkim karakteristikama titanijuma. Njegov rotor je napravljen po uzoru na felge sportskog automobila i može se dobiti u različitim bojama, baš kao i automobil.

718 Cayman GT4 RS

Novi Porsche 718 Cayman GT4 RS slavi svoju svjetsku premijeru na Auto Show-u u Los Angelesu i može se naručiti po osnovnoj cijeni od 141.338 eura (uključujući 19 posto PDV-a). Isporuka počinje u decembru. Pored toga, GT4 RS je dostupan sa opcionalnim Weissach paketom za dodatno poboljšanje njegove aerodinamike. Trkaća verzija 718 Cayman GT4 RS Clubsport također slavi svoju premijeru u Los Angelesu, a bit će lansirana u nekoliko nacionalnih i međunarodnih trkaćih serija počevši od 2022. godine.

718 Cayman GT4 RS

718 Cayman GT4 RS

NEDC: Kombinovana potrošnja goriva 12,3 l/100 km; CO2 kombinovana emisija 281 g/km
WLTP: Kombinovana potrošnja goriva 13,2 l/100 km; CO2 kombinovana emisija 299 g/km

Odgovori